Ajankohtaista - kaikille avoimia tilaisuuksia

Ellei toisin ilmoiteta, tilaisuudet pidetään Inkerikodissa Karjalatalon 2. kerroksessa
Matkustaminen: osoite on Käpylänkuja 1. Sinne tulevat bussit 52, 56, 65 ja 69. Lähin pysäkki on 200 m Karjalatalosta, Väinölänkuja. Raitiolinja 1 ajaa joka päivä reittiä Eira - Töölö - Sörnäinen(M) - Käpylä, jossa päätepysäkki on Pohjolanaukio.
Lisää mahdollisuuksia: alle 1 km kävely Käpylän asemalta tai Pohjolankatua pitkin Mäkelänkadulta.
Ohjelma (ellei toisin ilmoiteta): klo 13.30 kahvi pientä korvausta vastaan, ja ilmoitusasioita, varsinainen ohjelma klo 14.00.
Matkat omalla sivullaan: siirry tästä.

Suomen Inkeri-liiton ohjelma keväälle 2019

La 19.1. Puheenjohtaja emerita Alina-Sinikka Salonen kertoo muutamien matkalla olleiden kanssa syyskuussa tehdystä Inkerin matkasta, jonka kaukaisin kohde oli Venäjän (Velikij) Novgorod. Matkan pääjärjestäjänä oli Wiipurin Linnan Ritarit ry. Mukana oli 31 Suomen Inkeri-liiton edustajaa, matkustajia oli kaikkiaan 65.

La 16.2. Sukututkimuksen asiantuntijat tavattavissa Inkerikodissa alkaen klo 9.00.
Samana päivänä klo 14.00 VTM Ahti Kaisalmi esittelee pro gradu opinnäytteensä "Inkeriläisten paluumuuton valmistelu, motiivit ja toteutus suomalaisissa ministeriöissä 1990-1991".
Sukututkijat jatkavat tarvittaessa Inkeri-iltapäiväohjelman jälkeenkin klo 17.00 asti.

La 30.3. Liiton kevätkokous.

La 27.4. Toimittaja ja sosiaali- ja kulttuuriantropologi Lea Pakkanen esittelee Santeri Pakkanen/Lea Pakkanen/Meeri Koutaniemi työryhmän suunnitelman toteuttaa inkerisuomalaisten vaiheista kertova multimediainstallaatioprojekti.
Projektin tavoitteena on lisätä tietoisuutta inkerinsuomalaisten historiasta ja paluumuuton syistä ja seurauksista sekä pohtia inkerinsuomalaisten suhdetta Suomen historiaan ja suomalaisuuteen.