Ajankohtaista - kaikille avoimia tilaisuuksia

Ellei toisin ilmoiteta, tilaisuudet pidetään Inkerikodissa Karjalatalon 2. kerroksessa
Matkustaminen: osoite on Käpylänkuja 1. Sinne tulevat bussit 52, 56, 65 ja 69. Lähin pysäkki on 200 m Karjalatalosta, Väinölänkuja. Raitiolinja 1 ajaa joka päivä reittiä Eira - Töölö - Sörnäinen(M) - Käpylä, jossa päätepysäkki on Pohjolanaukio.
Lisää mahdollisuuksia: alle 1 km kävely Käpylän asemalta tai Pohjolankatua pitkin Mäkelänkadulta.
Ohjelma (ellei toisin ilmoiteta): klo 13.30 kahvi pientä korvausta vastaan, ja ilmoitusasioita, varsinainen ohjelma klo 14.00.
Matkat omalla sivullaan: siirry tästä.

Suomen Inkeri-liiton ohjelma 2019

La 27.4. Toimittaja ja sosiaali- ja kulttuuriantropologi Lea Pakkanen esittelee Santeri Pakkanen/Lea Pakkanen/Meeri Koutaniemi työryhmän suunnitelman toteuttaa inkerisuomalaisten vaiheista kertova multimediainstallaatioprojekti. Projektin tavoitteena on lisätä tietoisuutta inkerinsuomalaisten historiasta ja paluumuuton syistä ja seurauksista sekä pohtia inkerinsuomalaisten suhdetta Suomen historiaan ja suomalaisuuteen.

La 25.5. Tapahtui Inkerissä. Ruotsin television (SVT2) suomenkielisen toimituksen valmistama ohjelma, jossa haastatellaan Ruotsissa asuvia inkeriläisiä. Ohjelma kestää tunnin. Toimittaja Anneli Kustfält on inkerinsuomalainen jälkeläinen. Osa haastatteluista on ruotsiksi, mutta tekstitetty suomeksi.

La 6.7. Kesäjuhla Piikkiössä. Turun seudun Inkeri-seura järjestää.

Järjestämme Helsingistä bussikuljetuksen Piikkiöön, Turun seudun Inkeri-seuran järjestämille kesäjuhlille 6.7.2019.

Lähtöpaikka ja -aika on Kiasman edessä oleva bussipysäkki klo 9.30. Paluu Piikkiöstä juhlien päätyttyä klo 18.00.
Hinta on vielä avoin, sillä se riippuu osallistujamäärästä. (Arvio 30 – 35 €)
Ilmoittautumiset viimeistään 3.6.2019.
Ilmoittautumisia vastaanottaa Anneli Mylläri.
sähköposti anneli.myllari@gmail.com
tai
puhelin +358 40 7435 560 mieluiten TEKSTIVIESTILLÄ.

Suomen Inkeri-liitto ry

La 21.9. Puheenjohtaja emerita Alina-Sinikka Salonen kertoo sanoin ja kuvin toukokuussa tehdystä Inkerin matkasta.

La 26.10. Liiton syyskokous.

La 9.11. Sukututkimuksen asiantuntijat tavattavissa Inkeri kodissa klo 9.00 – 17.00

La 16.11. Näyttelijä, kirjailija Eeva Litmanen kertoo sukunsa historiasta ja esittelee kirjansa Surun suitsima suku.

La 14.12. Joulujuhlat Inkeri kodissa klo 14.00.