Ajankohtaista - kaikille avoimia tilaisuuksia

Ellei toisin ilmoiteta, tilaisuudet pidetään Inkerikodissa Karjalatalon 2. kerroksessa
Matkustaminen: osoite on Käpylänkuja 1. Sinne tulevat bussit 52, 56, 65 ja 69. Lähin pysäkki on 200 m Karjalatalosta, Väinölänkuja. Raitiotielinja 1 ei aja viikonloppuisin. Lisää mahdollisuuksia: alle 1 km kävely Käpylän asemalta tai Pohjolankatua pitkin Mäkelänkadulta.
Ohjelma (ellei toisin ilmoiteta): klo 13.30 kahvi pientä korvausta vastaan, ja ilmoitusasioita, varsinainen ohjelma klo 14.00.

Kesäaikana on kaksi tilaisuutta, joissa esitellään inkerinsuomalaisten taidetta:

Akvarellinäyttely 7. – 20.8., joka pidetään Acvart galleriassa, Humalistonkatu 1. Avajaiset ovat 7.8. klo 17 – 20. Tervetuloa! Näyttely on avoinna kaksi viikkoa. Yhdyshenkilö on Toivo Tupin, yksi näytteille panijoista. toivotupin@gmail.com, p. +358405783894
Galleria sijaitsee Helsingin Taka-Töölössä Mannerheimin tien lähellä. Se näkyy Mannerheimintieltä Linnankoskenkadun ja Humalistonkadun välisessä kulmatalossa, ABC-huoltamon takana. Sinne pääsee monien bussien lisäksi raitiovaunuilla 2, 4, 7 ja 10.

Valeri Nuijan maalauksia on esillä koko elokuun ajan Laajasalon kirjastossa, os,Koulutanhua 2, Helsinki 00840. Kirjasto on auki ma – to 09 – 20, pe 09 – 16, la ja su suljettu.
Bussit 84, 85, 86, 88, 89, 802K.

Kokouskutsu

Suomen Inkeri-liitto ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään
lauantaina, lokakuun 28. päivänä 2017 klo 14.00
Karjalatalolla
Inkeri kodissa
Käpylänkuja 1

Käsitellään säännöissä syyskokoukselle määrätyt asiat.

Äänivaltuutettuja ovat v. 2017 jäsenmaksunsa maksaneiden jäsenjärjestöjen
valtuuttamat henkilöt sekä ne hallituksen hyväksymät henkilöjäsenet,
jotka ovat maksaneet v. 2017 jäsenmaksunsa.

Suomen Inkeri-liiton ohjelma syksyllä 2017

La 16.09.2017 Juhani Pörsti ja Sisko Pörsti
Sisko Pörsti kertoo kahdesta kirjastaan, ja niiden suhteesta inkeriläisyyteen.
Juhani muistelee työtään Inkerin kirkossa ja kertoo sen historiasta ja tämän päivän haasteista.

La 14.10.2017 Anne Blomqvist
Anne Blomqvist on Hyvinkään seurakunnan pastori. Lapsena hän tiesi, että isoisänsä oli inkeriläinen, ja että äitinsä perhe oli asunut äidin kouluaikana jonkin aikaan Neuvostoliitossa. Anne ei tullut kysyneeksi asioiden taustoja. Nyt on muutama sukulainen vielä elossa. Esityksessään Anne kertoo, mitä kaikkea on saanut tietää. “Ymmärrykseni sukuni yksilöistä ja heidän harvinaislaatuisista vaiheistaan on alkanut hahmottua.”

La 11.11.2017 Irina Pukari
Tamperelaisen Irina Pukarin kertomus alkaa muistotilaisuudesta, kun isä kuolee Itä-Ukrainan Luhanskissa, ja aikuinen tytär asuu Suomessa. Isän perhe oli asunut sodan jälkeen Orivedellä, mutta joutunut Neuvostoliittoon palattuaan Tverin alueelle.
Irina on syntynyt Neuvostoliitossa vuonna 1961, mutta seuraavana vuonna perhe muutti takaisin Ukrainaan. Irina kertoo sukunsa tarinan 1920-luvulta alkaen, ja oman paluunsa isänsä suuresti ihailemaan Suomeen.

La 2.12. Paavo Ripatti
Järjestetään yhdessä KOKO PERHEEN joulujuhla, joka pidetään Wiipuri-salissa.

Lisäksi on sukututkimuspäiviä seuraavasti

La 30.9. – su 1.10. klo 9.00 - 17.00 sukututkimuspäivät Inkerikodissa, mukana useampia sukututkijoita

La 7. – su 8.10. Jo perinteeksi muodostunut osallistuminen Suomen suurimpaan sukututkimustapaamiseen ”Kuulutko sukuuni"