Ajankohtaista - kaikille avoimia tilaisuuksia

Matkat omalla sivullaan, tästä linkistä tai valikosta vasemmalta.
Ellei toisin ilmoiteta, tilaisuudet pidetään Inkerikodissa Karjalatalon 2. kerroksessa
Matkustaminen: osoite on Käpylänkuja 1. Sinne tulevat bussit 52, 56, 65 ja 69. Lähin pysäkki on 200 m Karjalatalosta, Väinölänkuja. Raitiolinja 1 ajaa joka päivä reittiä Eira - Töölö - Sörnäinen(M) - Käpylä, jossa päätepysäkki on Pohjolanaukio.
Lisää mahdollisuuksia: alle 1 km kävely Käpylän asemalta tai Pohjolankatua pitkin Mäkelänkadulta.
Ohjelma (ellei toisin ilmoiteta): klo 13.30 kahvi pientä korvausta vastaan, ja ilmoitusasioita, varsinainen ohjelma klo 14.00.

Suomen Inkeri-liiton ohjelma 2018

La 26.5. VTT Kari Lampikoski kertoo kirjastaan Inkeriläisparin pako Venäjän vallankumousmelskeistä

Kirja on fiktiivinen romaani, mutta se pohjautuu historiallisiin dokumentteihin Inkeristä ja inkerinsuomalaisista vallankumouksellisten puristuksessa.
Tekijän kiinnostus inkerinsuomalaisiin juontuu hänen inkerinsuomalaisesta kummisedästään Aatami Kuortista.
Helsinkiläinen Kari Lampikoski on toiminut dosenttina ja tutkimusjohtajana, tietokirjailijana ja yrittäjänä erikoisalanaan innovaatiot ja innovaatiotoiminta.

La 14.7. Suomen Inkeri-liiton kesäjuhlat 2018

Kesäjuhlat järjestää Lahden seudun Inkeri-seura Mukkulan kirkossa Lahdessa.

La 1.9. FM, arkistotutkija Maiju Putkonen, Inkeri ja inkeriläisyys – muistot talteen, arkistot haltuun -hankkeen projektipäällikkö valottaa kaksivuotisen yhteistyöhankkeen, Inkeriin ja inkeriläisyyteen liittyvien arkistoaineistojen, kerättävien aineistojen ja haastattelujen tämän hetken tilannetta.

La 29.9. Tutkija Kati Kallio kertoo inkeriläisestä runolaulusta.

La 27.10. Liiton syyskokous klo 14.00 Inkerikodissa.

La 17.11. Sukututkimuksen asiantuntijat Risto Toivonen ja Pekka Wikberg tavattavissa klo 9.00 alkaen.
Samana päivänä klo 14.00 Risto Toivonen kertoo Tallinnassa, Viron entisessä Riigiarhiivissa eli nykyisessä Rahvusarhiivissa, sijaitsevien Saksan Sicherheitspolizein ja Sdn (Sicherheitsdienst) noin 1941-44 tekemien Herdhaltungsliste nimisten asiakirjojen tutkimisesta. Asiakirjoissa Saksan miehittämän Inkerin alueen (Leningradin oblast) asukkaat on kirjattu rajoonittain, kunnittain, kylittäin, taloittain jne. Luettelot ovat luonteeltaan henkikirjoja.

Sukututkijat jatkavat tarvittaessa Inkeri-iltapäiväohjelman jälkeenkin klo 17.00 asti.

La 1.12. Joulujuhla klo 14.00 Inkerikodissa.