Matkat

Perjantai 15.6.
09.00–11.15 Laivamatka Helsinki-Tallinna Eckerö Linen M/S Finlandialla
08.30            Laivalla buffet-aamiainen sen etukäteen varanneille
Tallinnassa terminaalin edessä parkkipaikalla odottavat bussi ja opas, joka on koko matkan ajan Virve Vast. Matkalla tutustumme maalauksellisiin paikkoihin Lahenmaan kansallispuiston alueella: Käsmun ja  Altjan rantakylät sekä Vihulan kartano www.vihulamanor.com/fi. Kartanon elegantti ja rauhalli-nen miljöö, joka on säilynyt aina 1500-luvulta saakka, on pakopaikka kiireisestä kaupunkielämästä. Täällä voi  aavistaa jonkinlaista boheemia rentoutta. Historialliset kartanorakennukset on ryhmitelty sattumanvaraisesti, niistä jokaisella on oma verraton viehätyksensä ja omaperäisyytensä.
14.00-14.30 Vihulassa suolapalaiset päiväkahvit
15.45-          Matka Jõhviin, jossa pieni kiertoajelu kaupungilla
17.30           Sisäänkirjautuminen Wironia-hotelliin www.wironia.ee
18.30           Illallinen hotellin ravintolassa

Lauantai 16.6.
08.00-10.00 Aamiainen hotellissa
12.00           alkaen Viron Inkerinsuomalaisten Liiton kesäjuhlat
20.00           Illallinen hotellin ravintolassa

Päivän tarkempi ohjelma ilmoitetaan myöhemmin.

Sunnuntai 17.6.
08.00           Aamiainen ja uloskirjautuminen hotellista
09.00           lähtö hotellilta
09.30-11.00 Kuremäen nunnaluostari http://www.orthodox.ee/Puhtitsa-Stavropegial-Dormition-Convent_eng.html. 1800-luvun lopussa perustettu Kuremäen eli Pyhtitsän nunnaluostari on kiinnostavimpia ja erikoisimpia nähtävyyksiä Viron koilliskulmassa Sen sipulikupolinen pääkirkko, sakarahuippuinen muuri, nunnien asuintalot ja pihan huolellisesti hoidetut kukkapenkit luovat luostarin tyylikkään perusilmeen. Kävelemme luostarin alueella ja käymme pyhän veden lähteellä.
11.45-12.45 Avinurmen kylä http://puiduait.ee/fi Lue myös http://matkaita-viroon.blogspot.com.ee/2017/12/avinurmella-nikkaroidaan-puusta-ja.html
14.00-16.00 Jänedan kartanon http://www.janedaturism.ee/fi Musta täku tall-pubissa (Mustan orin talli) nautimme lounaan, jonka jälkeen tutustumme kartanon historiaan. Jänedan kartanon nykyisen päärakennuksen rakennutti vuosina 1913–1915 Johann von Benckendorff. Historiankirjoihin kartano on kuitenkin jäänyt hänen vaimonsa Maria Zakrevskaja-Benckendorff-Budbergin ansiosta. Hänet tunnetaan seikkailukkaasta elämästään (yhteydet Leniniin kohdistuneeseen attentaattiin, elämä maailmankuulujen kirjailijoiden Maksim Gorkin ja Herbert Wellsin rakastajattarena).
17.15           Tallinnassa
18.30-21.00 Laivamatka Helsinkiin Eckerö Linen M/S Finlandialla
18.15           Buffet-illallinen laivalla sen etukäteen varanneille

Matkan hinta on 295 eur per henkilö jaetussa kahden hengen huoneessa.
Matkan toteutuminen edellyttää 22 henkilön ryhmää; H1-lisä 46 eur

Lasten hinta selvitetään, jos tarvetta on.

LISÄMAKSUSTA
15.06. Eckerö Line´lla buffet-aamiainen klo 08.30 14 eur/henkilö
17.06. Eckerö Line´lla buffet-illallinen klo 18.15 26 eur/ henkilö
Ruokailut laivalla tulee varata ja maksaa koko matkan maksun yhteydessä.

Hintaan sisältyy:
- laivaliput kansipaikoilla Helsinki-Tallinna-Helsinki Eckerö Linen M/S Finlandialla
- majoitus kahden hengen standard-huoneissa aamiaisineen Wironia-hotellissa
- ohjelman mukaiset bussikuljetukset kahtena päivänä (15. ja 17.06.2018)
- suomenkielinen opas kahtena päivänä (15. ja 17.06.2018)
- ruokailut:1x kahvitauko, 2x illallinen, 1x lounas
- tutustuminen vierailukohteisiin sisäänpääsymaksoineen
- yhteinen 1xB4-hytti meno- ja tulomatkalla laivalla matkatavaroita varten

Sitova ilmoittautuminen matkan johtajalle, Alina-Sinikka Saloselle viimeistään 4.5. alinasinikka@gmail.com tai Metsäpurontie 17 D 58, 00630 Helsinki, p. +35840 7437 042. Seuraavat tiedot tarvitaan:
-nimi, s.aika (pvm.kk.v), osoite, nettiosoite, puhelin ja kansalaisuus, jos se ei ole suomi.

Myös mahdollinen ruokarajoite ilmoitetaan tässä yhteydessä.

Koko matkan hinta, 295 €, maksetaan myös viimeistään 4.5. Suomen Inkeri-liiton tilille
FI 51 8000 1200 3063 64.

Passi tai EU-henkilöllisyystodistus on oltava matkalla mukana.

Suosittelemme kattavaa matkavakuutusta!

HUOMIO! INKERILÄISTEN VIESTI ILMESTYY VASTA 28.5. ALKAVALLA VIIKOLLA, JOTEN ILMOITELKAA TUTUILLE, JOILLA EI OLE S-POSTIA!

Viipurin Linnan Ritareiden matka Hatsinaan, Novgorodiin ja Viipuriin 3.– 6.9.2018

Teemme syyskuun alussa matkan Viipuriin, Inkerinmaalle ja Novgorodiin. Ensimmäisen yön vietämme Hatsinan kaupungissa, joka sijaitsee keskellä Inkerinmaan historiallista aluetta. Hatsina on tullut kuuluisaksi myös Venäjän keisarien asuinpaikkana.  Toinen yöpyminen on ikivanhassa, jo 800-luvun puolivälissä perustetussa Novgorodissa ja viimeinen paluumatkalla Viipurissa.

Suomenkielinen opas on käytössämme koko matkan ajan Terijoelta lähtien ja takaisin. Vastuullinen matkanjärjestäjä on Pohjolan Matka. Matkan ohjelma on vielä alustava.

Alustava matkaohjelma

Maanantai 3.9.

Lähtö aamulla klo 09.00 Helsingistä Kiasman edestä bussilla kohti Vaalimaata. Ennen rajan ylitystä pidämme Vaalimaalla tauon, jonka aikana on mahdollisuus nauttia omakustanteinen välipala.
Rajanylityksen jälkeen ajamme Terijoelle, josta paikallinen opas lähtee matkalle mukaan. Matka jatkuu patotietä pitkin Kronstadtiin, jossa meillä on lounas. Lounaan jälkeen saavumme Suomenlahden eteläpuolelle Oranienbaumiin, josta jatkamme Hatsinan kaupunkiin.
Perillä majoitumme uudehkoon Gatschina Hotelliin. Yhteisen illallisen nautimme hotellin ravintolassa. Illallisen jälkeen mahdollisuus omatoimiseen kaupunkiin tutustumiseen.

Tiistai 4.9.

Aamiainen hotellissa, jonka jälkeen tutustumme Hatsinan kaupunkiin. Vierailemme oppaan johdolla Hatsinan palatsissa. Uusklassinen palatsi valmistui vuonna 1781. Palatsi vaurioitui pahoin toisessa maailmansodassa, mutta sitä on restauroitu laajasti vuodesta 1970 alkaen. Hatsinan palatsi puistoineen on yksi Pietarin seudun maailmanperintökohteista. Pysähdymme Hatsinan kirkossa, jossa toimi Suomalainen seurakunta vuoteen 1938 saakka.

Matka jatkuu Hatsinasta kohti Novgorodia. Lounaan nautimme matkan varrella. Perillä Novgorodissa opastettu kierros Novgorodin kaupungissa sekä tutustuminen Novgorodin Kremliin. Ruhtinas Jaroslavin perustama Novgorodin Kreml on vanhin Venäjällä säilyneistä kremleistä (ensimmäinen maininta v. 1044). Kreml toimi Novgorodin hallinnollisena-, yhteiskunnallisena ja uskonnollisena keskuksena.
Majoittuminen keskustassa sijaitsevassa Hotelli Volkhovissa. Yhteisen illallisen nautimme kaupungilla.

Keskiviikko 5.9.

Aamiainen hotellissa, jonka jälkeen ajamme Terijoen kautta Viipuriin. Terijoella syömme lounaan.
Viipurissa majoitumme Hotelli Victoriaan. Ennen illallista on vapaata aikaa kaupunkiin tutustumista ja ostoksien tekemistä varten. Yhteinen illallinen nautitaan uudelleen rakennetussa Espilä-ravintolassa.

Torstai 6.9.

Aamiainen hotellissa. Aamupäivällä tutustumme Viipurin nähtävyyksiin, kohteet tarkentuvat lähempänä matkan ajankohtaa.Lounaan nautimme kaupungilla. Iltapäivällä vierailemme Viipurin Linnassa, jossa Viipurin Linnan uudet jäsenet lyödään juhlallisesti Ritareiksi.
Kotimatka alkaa ja palaamme Suomeen Vaalimaan kautta. Rajalla on mahdollisuus tehdä verovapaita ostoksia.
Paluu Helsinkiin noin klo 19.00.

Viisumi

Matkalle tarvitaan henkilökohtainen turistiviisumi, jonka hakemisesta saat tarkemmat ohjeet ilmoittauduttuasi. Muistathan, että passin on oltava ehjä ja voimassa 6 kuukautta viisumin päättymisen jälkeen.

Matkan hinta

Matkan hinta on 495,00 euroa. Hinta sisältää bussimatkan, hotellimajoituksen kahden hengen huoneessa aamiaisineen sekä matkaohjelman mukaisen ohjelman opastuksineen, ruokailuineen ja sisäänpääsymaksuineen. Myös viisumi sisältyy hintaan.

Matkan hinta omalla viisumilla matkustavalla on 420,00 €. Yhden hengen huoneen lisämaksu on 77 €/henkilö.

Ilmoittautuminen ja matkan maksaminen

Ilmoittaudu ensi tilassa ja viimeistään 30.6.2018 mennessä Martti Luukolle sähköpostilla martti.luukko@saunalahti.fi tai p. 0500-200514. Ilmoita hänelle, että olet A-S Salosen ryhmää ja lähetä ilmoitus tiedoksi minulle alinasinikka@gmail.com. Matkan hinta maksetaan kahdessa erässä, ensimmäinen osa 200 € kesäkuun loppuun mennessä ja loppuosa 295 € 31.7.2018 mennessä yhdistyksen tilille Nordea FI51 2339 1800 020667.

Toivotamme Ritarit puolisoineen sekä kaikki uudet ja vanhat ystävät tervetulleiksi mukaan matkalle!

Jorma Koistinen           Pertti Joenpolvi
Puheenjohtaja              Varapuheenjohtaja
puh. 050 570 4872        puh. 040 087 1033

Suomen Inkeri-liiton jäsenet ja ystävät kutsutaan mukaan matkalle!