Matkat

Viipurin Linnan Ritareiden matka Hatsinaan, Novgorodiin ja Viipuriin 3.– 6.9.2018

Teemme syyskuun alussa matkan Viipuriin, Inkerinmaalle ja Novgorodiin. Ensimmäisen yön vietämme Hatsinan kaupungissa, joka sijaitsee keskellä Inkerinmaan historiallista aluetta. Hatsina on tullut kuuluisaksi myös Venäjän keisarien asuinpaikkana.  Toinen yöpyminen on ikivanhassa, jo 800-luvun puolivälissä perustetussa Novgorodissa ja viimeinen paluumatkalla Viipurissa.

Suomenkielinen opas on käytössämme koko matkan ajan Terijoelta lähtien ja takaisin. Vastuullinen matkanjärjestäjä on Pohjolan Matka. Matkan ohjelma on vielä alustava.

Alustava matkaohjelma

Maanantai 3.9.

Lähtö aamulla klo 09.00 Helsingistä Kiasman edestä bussilla kohti Vaalimaata. Ennen rajan ylitystä pidämme Vaalimaalla tauon, jonka aikana on mahdollisuus nauttia omakustanteinen välipala.
Rajanylityksen jälkeen ajamme Terijoelle, josta paikallinen opas lähtee matkalle mukaan. Matka jatkuu patotietä pitkin Kronstadtiin, jossa meillä on lounas. Lounaan jälkeen saavumme Suomenlahden eteläpuolelle Oranienbaumiin, josta jatkamme Hatsinan kaupunkiin.
Perillä majoitumme uudehkoon Gatschina Hotelliin. Yhteisen illallisen nautimme hotellin ravintolassa. Illallisen jälkeen mahdollisuus omatoimiseen kaupunkiin tutustumiseen.

Tiistai 4.9.

Aamiainen hotellissa, jonka jälkeen tutustumme Hatsinan kaupunkiin. Vierailemme oppaan johdolla Hatsinan palatsissa. Uusklassinen palatsi valmistui vuonna 1781. Palatsi vaurioitui pahoin toisessa maailmansodassa, mutta sitä on restauroitu laajasti vuodesta 1970 alkaen. Hatsinan palatsi puistoineen on yksi Pietarin seudun maailmanperintökohteista. Pysähdymme Hatsinan kirkossa, jossa toimi Suomalainen seurakunta vuoteen 1938 saakka.

Matka jatkuu Hatsinasta kohti Novgorodia. Lounaan nautimme matkan varrella. Perillä Novgorodissa opastettu kierros Novgorodin kaupungissa sekä tutustuminen Novgorodin Kremliin. Ruhtinas Jaroslavin perustama Novgorodin Kreml on vanhin Venäjällä säilyneistä kremleistä (ensimmäinen maininta v. 1044). Kreml toimi Novgorodin hallinnollisena-, yhteiskunnallisena ja uskonnollisena keskuksena.
Majoittuminen keskustassa sijaitsevassa Hotelli Volkhovissa. Yhteisen illallisen nautimme kaupungilla.

Keskiviikko 5.9.

Aamiainen hotellissa, jonka jälkeen ajamme Terijoen kautta Viipuriin. Terijoella syömme lounaan.
Viipurissa majoitumme Hotelli Victoriaan. Ennen illallista on vapaata aikaa kaupunkiin tutustumista ja ostoksien tekemistä varten. Yhteinen illallinen nautitaan uudelleen rakennetussa Espilä-ravintolassa.

Torstai 6.9.

Aamiainen hotellissa. Aamupäivällä tutustumme Viipurin nähtävyyksiin, kohteet tarkentuvat lähempänä matkan ajankohtaa.Lounaan nautimme kaupungilla. Iltapäivällä vierailemme Viipurin Linnassa, jossa Viipurin Linnan uudet jäsenet lyödään juhlallisesti Ritareiksi.
Kotimatka alkaa ja palaamme Suomeen Vaalimaan kautta. Rajalla on mahdollisuus tehdä verovapaita ostoksia.
Paluu Helsinkiin noin klo 19.00.

Viisumi

Matkalle tarvitaan henkilökohtainen turistiviisumi, jonka hakemisesta saat tarkemmat ohjeet ilmoittauduttuasi. Muistathan, että passin on oltava ehjä ja voimassa 6 kuukautta viisumin päättymisen jälkeen.

Matkan hinta

Matkan hinta on 495,00 euroa. Hinta sisältää bussimatkan, hotellimajoituksen kahden hengen huoneessa aamiaisineen sekä matkaohjelman mukaisen ohjelman opastuksineen, ruokailuineen ja sisäänpääsymaksuineen. Myös viisumi sisältyy hintaan.

Matkan hinta omalla viisumilla matkustavalla on 420,00 €. Yhden hengen huoneen lisämaksu on 77 €/henkilö.

Ilmoittautuminen ja matkan maksaminen

Ilmoittaudu ensi tilassa ja viimeistään 30.6.2018 mennessä Martti Luukolle sähköpostilla martti.luukko@saunalahti.fi tai p. 0500-200514. Ilmoita hänelle, että olet A-S Salosen ryhmää ja lähetä ilmoitus tiedoksi alinasinikka@gmail.com. Matkan hinta maksetaan kahdessa erässä, ensimmäinen osa 200 € kesäkuun loppuun mennessä ja loppuosa 295 € 31.7.2018 mennessä yhdistyksen tilille Nordea FI51 2339 1800 020667.

Toivotamme Ritarit puolisoineen sekä kaikki uudet ja vanhat ystävät tervetulleiksi mukaan matkalle!

Jorma Koistinen           Pertti Joenpolvi
Puheenjohtaja              Varapuheenjohtaja
puh. 050 570 4872        puh. 040 087 1033

Suomen Inkeri-liiton jäsenet ja ystävät kutsutaan mukaan matkalle!